خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 17:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در حاشیه نشست کمیته فلسطین PUIC مطرح کرد:

نقش آفرینی پارلمان‌ها برای تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اشاره بر نقش راهبردی پارلمان‌ها در جهت تنویر افکار عمومی و نشست کمیته فلسطین PUIC در تهران، گفت: پارلمان‌ها، نمایندگان مردم کشورهای مختلف بوده و می‌توانند در جهت تنویر افکار عمومی نقش راهبردی داشته باشند.

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه پارلمان‌های کشورهای اسلامی (PUIC)، گفت: این نشست که امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نشست بسیار مهمی بود و برای اولین بار بعد از تحولات غزه صورت گرفته است که پیش از این نشست مجازی برگزار شد.



نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: دیپلماسی پارلمانی باید تحرک بسیاری داشته باشد که در فرآیندهای پارلمانی در اتحادیه پارلمان‌های کشورهای اسلامی، مجمع مجالس آسیایی و مجمع پارلمانی بین‌المللی در هر سه فرآیند جمهوری اسلامی ایران و مجلس نقش راهبردی و محوری دارند.



وی افزود:  در اجلاس APU که در کشور آنگولا برگزار شد نیز هیات پارلمانی ایران تلاش کرد که یک قطعنامه اضطراری با همراهی چند کشور از جمله الجزایر، اندونزی، فلسطین و کویت پیشنهاد کند.



گلرو یادآور شد: این اجلاس تاثیر مهمی در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین دارد چرا که پارلمان‌ها، نمایندگان مردم کشورهای مختلف بوده و می‌توانند در جهت تنویر افکار عمومی نقش راهبردی داشته باشند.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: 26 کشوری که در این نشست شرکت کرده‌اند، مواضع خود را اعلام داشتند. این کشورها نقش آفرینی و تحرک بیشتر پارلمان‌ها در جهت تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.



عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، گفت: پارلمان ها می توانند در جهت پایان دادن جنایت‌های این رژیم، مجامع بین‌المللی را به کار گیرند به خصوص در حالی سازمان ملل متحد بسیار منفعلانه برخورد می‌کنند.



وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به کشته شدن خیل عظیمی از کودکان و زنان و خرابی های فراوان در غزه سازمان ملل تحرکی ندارد.



گلرو یادآور شد: در پایان این نشست بیانیه‌ پارلمانی صادر شد و در این بیانه‌ بر همکاری کشورهای اسلامی در مورد غزه و تشکیل دولت فلسطینی تاکید شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374471
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار